Pirmasis 2021 metų pusmetis – ypatingas

Nors metų pradžioje buvo daug nežinomųjų dėl vis dar išsibalansavusios krovinių tiekimo grandinės, o ypatingai nerimą kėlė konteinerių gabenimas, pirmo pusmečio KTG terminalų rezultatai nuteikia optimistiškai.

Per sausį – birželį  Klaipėdos konteinerių terminale (KKT) iš viso perkrauta 2,9 mln. tonų krovinių, 8% daugiau negu per pirmą 2020 m. pusmetį. Konteinerių krova skaičiuojant sąlyginiais vienetais šiek tiek lenkia pernykštę – perkrauta 213 478 TEU (2020 pirmą pusmetį – 208 802 TEU), tačiau skaičiuojant tonomis vis dar išlieka nedidelis atsilikimas.

Generalinių krovinių šiemet krauta net 29% daugiau negu pernai, iš viso 326 836 t. Išaugo visų pagrindinių krovinių grupių apyvarta: grūdų +22%, medienos +74%, trąšų +12%.

Vis svaresnis ro-ro linijos indėlis KKT krovinių apyvartoje, TT-Line keltai šiemet gabena vidutiniškai apie 3,5 tūkst.  ro-ro vienetų ir beveik 4 tūkst. keleivių per mėnesį.

KKT terminaluose šiemet per mėnesį aptarnaujami vidutiniškai 97 laivai, o gegužę pasiektas visų laikų rekordas – 108 laivai.  Praėjusių metų vidurkis buvo 86 laivai per mėnesį.

Pirmąjį šių metų  pusmetį Malkų įlankos terminale (MĮT) perkrauta 450 tūkst. tonų įvairių krovinių, 15 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Nors pirmasis šių metų pusmetis nebuvo itin sėkmingas aukštais rezultatais, MĮT jau pradėjo krauti naujo sezono grūdų derlių.  Kaip prognozuoja Lietuvos ūkininkai jis turėtų būti panašus kaip ir 2020 m. (~ 6,8 mln. t grūdų) ir terminalas planuoja antrą pusmetį pasiekti pernai metų krovos rezultatą.  Pernai Klaipėdos uoste iš viso krauta 4,6 mln. t grūdų iš kurių – 20 proc. MĮT terminale. Planuojama, kad antrą pusmetį terminalui spurto suteiks ir kiek užsitęsęs akvatorijos gilinimo darbų užbaigimas.

KTG krovos įmonėms pirmasis pusmetis buvo pilnas iššūkių ir  vertinant situaciją pasaulinėse rinkoje, panašu, kad apie 2021 metų krovos rezultatų prognozę  kalbėti kol kas dar anksti.



Visos naujienos