KKT stiprina savo pajėgumus

Į Klaipėdos konteinerių terminalą (KKT) sėkmingai pristatytas naujas STS kranas.

Balandžio 29 d. iš Suomijos Hanko uosto atplukdytas pirmas iš dviejų STS (ship-to-shore) kranų, užsakytų iš vieno žinomiausių pasaulyje kranų gamintojo KONECRANES. Ant specialios baržos pakrautas kranas atvyko jau pilnai surinktas ir po maždaug mėnesį  truksiančio testavimo bei kranininkų apmokymo bus pradėtas eksploatuoti.

 

Naujasis kranas daug didesnis ir galingesnis už šiuo metu terminale dirbančius senosios kartos STS, jo keliamoji galia 65 t, yra galimybė krauti po du 20 pėdų konteinerius vienu pakėlimu. 53 m ilgio strėlė leidžia pasiekti 19 konteinerių eilių ant laivo denio. Maksimalus konteinerio pakėlimo aukštis – 42 m, bendras krano su pakelta strėle aukštis – 116 m.

 

Antras toks pat kranas bus pristatytas iki šių metų vidurio.  Finansavimą kranų įsigijimui teikia OP Corporate Bank plc grupės įmonė Lietuvoje OP Finance AB, projekto techniniai konsultantai – KONECRANES partneriai Lietuvoje UAB Mobile Heavy Machinery.

 

KKT generalinis direktorius Vaidotas Šileika teigia, kad su šia investicija pradedamas naujas KKT raidos etapas.

,,Jos naudą pajus visi – mes galėsime aptarnauti kur kas didesnius laivus,  konteinerinių linijų operatoriai bus patenkinti išaugusiu terminalo darbo našumu ir paspartėjusia laivų krova, naujųjų kranų operatoriai galės džiaugtis kur kas komfortiškesnėmis darbo sąlygomis. Rekonstruota  krantinė ir naujos kartos kranai prisidės prie Klaipėdos uosto pajėgumų didinimo ir atvers naujas galimybes mūsų klientams“, – pabrėžia įmonės vadovas.

 

Užsakant naujuosius kranus buvo atsižvelgta į laivų didėjimo tendenciją ir naujus techninius terminalo krantinės parametrus po rekonstrukcijos. Tokiais kranais galima krauti  „Post-Panamax“ klasės laivus. Galingi, šiuolaikinėmis technologijomis aprūpinti kranai leis ženkliai padidinti laivų krovos našumą ir sutrumpinti jų stovėjimo uoste laiką. Ne mažiau svarbu, kad jie padės įgyvendinti KKT užsibrėžtą tikslą nuosekliai mažinti aplinkos taršą, nes naujieji kranai varomi elektriniais varikliais. Įvedus abu kranus į eksploataciją, konteinerinius laivus kraunančių kranų CO2 išmetimas į aplinką sumažės iki 70%, nes nebebus naudojami mobilūs kranai.

 

Ateityje, pagal įmonės plėtros investicinę programą, planuojama užsakyti dar du tokio tipo kranus.

 

Nepaisant pasaulinės pandemijos neigiamos įtakos krovai, 2020 metais KKT pardavimo pajamos liko tame pačiame lygyje, kaip 2019 metais  ir siekė ~ 31.5 mln. EUR. 2020 m. terminale perkrauta 433 889 TEU, kas sudarė 65 proc. visų Klaipėdos uoste perkrautų konteinerių.



Visos naujienos